Ihminen on keräilijä jo muinoisista ajoista alkaen.
Kerran kun kävin sienimetsällä (juu, sieniä keräämässä) niin  tuijottaessani suurta tattia kannonpäässä istuen näin sammaleessa reiän.
Aikani sitä reikää ihmetellessäni nousin kannonpäältä ylös ja potkaisin sitä reikää.
No ei siinä kaikki?
Sammaleen lennellessä ympäriinsä jalkani osui putken päähän.
Siinä ihmettelemään, jotta vanha rautainen vesijohtoputki ?
Jaa mutta eihän metsässä ole vesijohtoja? Ei ainakaan korvessa sienimetsässä.
Uteias kun ihminen on?  Ainakin minä olen kun  kaiken "tutkija" olen.
No, kiskaisin putken käteeni ja kas, siinähän oli katkaistu ruosteinen haulikko.
Olin äimänkäkenä ja aloin jo kuvitella kuinka joku murhaaja olisikin sitä asetta käyttänyt jne?
Ja  viskannut sen pöheikköön ym.
Siihen loppui sienien keräily heti ja ei muuta kuin kotiin asetta putsaamaan.
Uittelin löytöäni öljyssä ja sitten viritin ja vedin liipasimesta. Naks.
Jumahuti sentään sehän toimi?
Ei toiminutkaan sillä se oli liian ruosteessa.

Ase on nyt kotimuseossani ja nyt odottelenkin milloin ovikello soi ja poliisi vie minua
ties mihin?
Entäs ne sienet? Ne on jo syöty.754193.jpg