Kultaa sen ollapitää, tai ainakin messinkiä..........

Olen miettinyt sitä, että miksi kulta ja kullan väri kiinnostaa minua.
Olkoonpa kyseessä sitten korut, kellot tai vaikkapa kattokruunut.
Kyseessä on varmaankin ihmisen oma sisäinen tarve, joka pakottaa hänet kulkemaan oman tyylinsä mukaisia polkuja?
Sormukset ja kellot ovat osa ihmisten tyyliä eikä siinä ole läheskään kaikki.
Tyyliin kuuluu lisäksi pukeutuminen, käyttäytyminen, ja koko olemus.( ryhti)

Kesäkengät olen aina ostanut samanmerkkiset ja malliset, kotimaiset ja tyylikkäät. (ainakin omasta mielestäni).


Hopea ei ole kaunista miehelle, eikä siksi kiinnosta meikäläistä.
Hopea on naisten tyylin koroste ja "keveänpi" versio joka ei miehelle sovi.

Miehellä pitää olla kaikki korut jytäkänmuhkeita ja painavia, sekä aitoa kultaa.(laattaranneketju, kaulaketju, sormukset ym)
Kun tässä mietin .............niin eihän minulla ole mitään hopeisia....???.... paitsi muutamia hopealusikkasarjoja kaapissani.
Niin ja sokerilusikka.

Joo, olihan mulla aikoinaan 5-kiloa hopeamarkkoja .
Kun lopetin tupakanpolton niin laitoin ne tupakkarahat silloin aina peltiseen kauniiseen rasiaan hopeamarkkoina.
Nyt jos se 5-kiloa niitä kolikoita olis tallessa niin siitähän saisi valettua suuren hopeaharkon.

Hopeamarkat tuli tuhlattua aikoinaan matkusteluun. eikä riittänytkään.


Kullanvärinen auto on kylläkin omituisen näköinen värinsä puolesta.
Alumiininvärinen auto vetää siinä kyllä pitemmän korren.


Miesten kultakello
764931.jpg


Minun kultakelloni on kylläkin litteä ja vain nahkarannekkeella oleva malli.
Kultainen ranneke olisi maksanut 2 kertaa kellon hinnan. Ehkä joskus kun voitan lotosa, niin ...............?